Werkwijze.
Studio Koers richt zich op wat
voor jouw bedrijf telt.
Creëer een unieke meerwaarde.
Analyse
Alles te weten te komen over jouw bedrijf is het doel
van deze fase. De wensen en behoeftes worden besproken in een persoonlijk gesprek. Samen zullen we uitzoeken wat jouw bedrijf uniek maakt, wat je als organisatie wil uitstralen en wat de kernwaardes en bedrijfsfilosofie zijn. Er wordt allereerst gekeken naar de sterke punten van het bedrijf, die hierin als leidraad zullen dienen. Vervolgens zal er gekeken worden naar waar nog belangrijke kansen voor jouw bedrijf liggen.
Koers bepalen
Vanuit de kern werken we naar buiten en wordt er uitgebreid aandacht gegeven aan het opstellen van een merkstrategie en brainstormen we samen voor een passende branding. Hieronder vallen onder andere de huisstijl, promotieartikelen, social media en andere communicatiemogelijkheden. Doelen worden vastgesteld en er wordt concreet gekeken naar de wijze waarop deze gerealiseerd kunnen worden.
Visualiseren
Dit is de fase waarin de creativiteit helemaal losbarst.
Afhankelijk van het doel wordt er eerst een stijl neergezet. Dit kan de huidige stijl zijn van het bedrijf of een nieuwe stijl als dit van belang is. Concepten worden voorgelegd en besproken om uiteindelijk tot een meesterwerk te komen.